v

בסט דנטל טיפולי שיניים

טיפול שיניים בהרדמה מלאה

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מחירים

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הופכים לחלק שכיח יותר בשגרת טיפולי השיניים. לאמיתו של דבר, אין יותר סטיגמה הקשורה להיכנס לטיפול שיניים בשיטה זו. אם אתה פונה לרופא שיניים, למשל, תצטרך לעבור הרדמה כלשהי במהלך הטיפול. זה לא משהו שמורגש מאוד. לא תוכל להרגיש את זה. אך מה קורה כאשר מטופל מגיע למרפאה ומטופל בהשתלת שיניים? בעבר זה היה יוצא דופן כי רופא השיניים מבצע הרדמה כללית. המטופל היה פשוט מגיע למרפאה, עובר בדיקת שיניים ומדבר על האפשרות הטובה ביותר לטיפול / ה. לאחר מכן הוא / היא יקבלו עצות כיצד להמשיך בטיפול. אם המטופל בחר לבצע הליך של השתלת שיניים, הוא / היא עדיין יצטרכו לדבר על כך עם רופא השיניים. כיום המצב שונה לחלוטין. המטופל מתקבל לפני תחילת ההליך. למעשה, המטופל כמעט תמיד מחוסר הכרה במהלך כל ההליך. אך הרופא משתמש בחומר הרדמה מקומית או כללית עבור המטופל. ההליך יכול לארוך בין 15 דקות לשעתיים, תלוי באופי ההליך.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

כאשר מטופל מבצע הליך של השתלת שיניים, הוא / היא הולכים למרפאה מסיבות שונות. חלקם נמצאים בתהליך של עקירת שיניים. במצב כזה, קבלת הרדמה מלאה לא תהיה בעיה. עם זאת, רוב האנשים שמקבלים השתלת שיניים לא רוצים להרגיש שהם הולכים למות. אז הם נכנסים להרמת סינוס ואחריה מיצוי כתר, מילוי ולבסוף תעלת שורש.

הרדמה מלאה פירושה שכל הגוף מורדם בעזרת רופא מרדים. לעומת זאת, הרדמה כללית פירושה חסימה חלקית של מערכת העצבים המרכזית תוך שימוש בחומר הרדמה רגיל. היו מקרים שבהם מטופלים נכנסו לטיפולים כאלה גם כשהם היו מודעים לחלוטין לסיכון שלהם לנזק נוירולוגי. זה נוהג שנוי במחלוקת. רבים בקהילה הרפואית מרגישים שייתכן שהובילה לכך שחלק מהחולים סבלו משיפוט ופעולות של התנהגות אימפולסיבית, שקשורים אולי לתרופות המשמשות לטיפול.

חלק מהסיבוכים השכיחים לאחר הניתוח הם כאבי ראש, בחילות והקאות, לחץ דם מוגבר, דופק מוגבר ומתח שרירים. חולים בדרך כלל מרגישים קצת נוקשים ביומיים הראשונים לאחר ההליך. בדרך כלל זה לוקח שבועיים עד ששיקום הפה המלא מתרחש. ישנם רופאים המאמינים כי הטיפול כולל יתרונות וחסרונות. היו שהצביעו כי הטיפול בשחזור הפה המלא יכול להיות מועיל למדי מבחינת טיפול בשיניים והעלאת המטופל לחיוך טוב יותר, אך החיסרון העיקרי של טיפול זה הוא כמות ההרגעה הנדרשת.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – כללית יתרונות וחסרונות

יש לכם פחד מטיפול שיניים פתרון מושלם

כאשר חושדים כי המטופל סובל מפוביה דנטלית, אז לרוב רופא השיניים ממליץ למטופל לעבור טיפול זה. המטרה העיקרית של טיפולים אלה היא להרגיע את המטופל ולאפשר לו להיכנס למשרד רופא השיניים ולדבר על פחדיו. זה מאפשר למטופל להתגבר על פוביה דנטלית. ברוב המקרים, רופאי שיניים משתמשים בטיפולים אלה לטיפול בחולים שעוברים ניתוחי שיניים ובאלה שחוששים לגשת ולדבר עם רופא שיניים. 

כשאתה מדבר על טיפולי שיניים, אתה בעצם משווה את אופן הטיפול בחולה לאופן הטיפול בו במהלך פעולה רגילה. המטופל אינו מחוסר הכרה לחלוטין. הוא או היא עדיין מסוגלים להגיב לאותות שניתנו על ידי הרופא המרדים ורופא השיניים. המטופל יכול להגיב לחומר ההרדמה באמצעים פיזיים או באמצעות תקשורת מילולית. המטופל יכול לבחור להישאר ער במהלך טיפולי השיניים או לנמנם. לא משנה מה המקרה, המטופל יהיה תחת האמצעים הכוללים של רופא השיניים על מנת שהוא או היא תצא מניתוח השיניים עם חיוך חדש. 

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – כללית יתרונות וחסרונות

סקירה כללית של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה
טיפולי שיניים הנעשים בהרדמה מלאה כוללים הליכים כמו כתרי שיניים, טיפולי שורש, גשרים דנטליים, ציפויי שיניים, השתלות שיניים ועקירות שיניים. טיפולי שיניים אלו נעשים בדרך כלל על ידי כירורג שיניים שהוא מרדים ובריאותו הכללית של המטופל אינה מתדרדרת. עם זאת, חשוב שחולי שיניים ידונו עם הרופאים שלהם על סיבוכים לאחר הניתוח.

טיפולי שיניים הנעשים בהרדמה מלאה נמשכים בין ארבע לשש שעות. זה תלוי במורכבות ההליך הדנטלי. זה תלוי גם במאפייני המטופל כמו גיל, משקל ומין. שיעורי הסיבוכים משתנים בהתאם לגורמים אלה.

סיבת המוות השכיחה ביותר הקשורה להליכי שיניים היא דיכאון נשימתי. זה קורה כאשר חולים אינם מקבלים מספיק חמצן בזמן שהם בהרדמה כללית. על מנת למנוע את זה קורה, מומלץ לתת למטופלים מסיכת פה מלאה בכל פעם שעוברים את ניתוחי השיניים שלהם. חולים עם מוגבלות שכלית, דיכאון נשימתי ואסטמה נמצאים בסיכון לפתח דום נשימה. בחולים כאלה, רופאים עשויים להשתמש גם במכונת CPAP על מנת לשפר את החמצון.

סיבוכים בהשתלת שיניים נפוצים מאוד גם הם. חלק מהחולים עוברים השתלת שיניים שאינם מסוגלים למלא אחר הוראות הפה שמספקים רופאי השיניים שלהם. כאשר מתרחשת אי ציות, עלולים להתרחש סיבוכים. לדוגמא, חולים עוברים ניתוח השתלת שיניים שיש להם חציון dmft לחולה.

למי לא מומלץ לבצע טיפול הרדמה מלאה?

 

סיבוכים נפוצים אחרים לאחר הניתוח כוללים הקאות ובחילות. לחולים שמקיאים או לא מגיבים לתרופות לא מומלץ ליטול מידאזולם. התרופה ידועה כגורמת לבחילות והקאות בקרב חולים הנוטלים אותה. אתר Tci או trihexyphenidyl ניתן במינונים נמוכים לחולים שהקיאו בגלל תופעות לוואי אחרות של ההרדמה או בגלל מנת יתר מקרית. אם אכן מתרחשת הקאה, עדיף שהמטופל יקבל נוזלים תוך ורידיים במקום נוזלים הנלקחים באמצעים דרך הפה.

מספר חולים מפתחים גם סוג של אמנזיה או שכחה לאחר שעברו הליך בהרדמה כללית. זה קורה כאשר חולים עובדים בעבודת שיניים קשה, עבודות שיניים מקיפות או כאשר הם סובלים ממחלות מסוימות. בשל מצב זה, חולים אינם יכולים לזכור את עבודת השיניים שלהם, את שמם או כתובותיהם. עבור חולים עם שיתוק מוחין, מצב זה יכול להוביל לעיכובים התפתחותיים אצל ילדים או לנכות מוטורית קשה אצל חולים משותקים. בימים אלה נחקר הטיפול במצב זה.

חולים שעברו טיפולי שיניים בפה פתוח נמצאים גם הם בסיכון לפתח דלקת ריאות בשאיפה. לחולים המעשנים יש סיכון גבוה לפתח דלקת ריאות בשאיפה, ומעשנים צריכים להפסיק לעשן אם הם רוצים להימנע מלקות במצב זה. עישון סיגריות משחרר רוק באופן טבעי ומקל על חומצות הקיבה לחזור לוושט. הרוק מכיל ביקרבונט שעוזר להרטיב את הקיבה, וכשזה קורה חומצות קיבה עוברות חזרה לוושט וגורמות לכיב חומצי. עישון ידוע כמסוכן מאוד לאנשים עם מצבים קיימים ומסוכן במיוחד לאנשים עם מצב קיים כמו אסטמה, סוכרת או סינוסיטיס.

במהלך הליך השיניים, המטופל יהיה מחוסר הכרה לחלוטין, אך הצוות המטפל יידע אם למטופל יש אחת מהבעיות הללו בהתבסס על התיאור הקליני שניתן להם על ידי המטופל, על ידי רופא השיניים הבודק ועל ידי הרדיולוג. אם לחולה יש יותר מאחד מהתופעות הללו, על הצוות המטפל להזכיר זאת בדו"ח המקרה על מנת שניתן יהיה לאמתו. מלומד גוגל יצר מסד נתונים בשם "גשש בריאות השיניים של גוגל" שבו רופאי שיניים ומומחים יכולים להזין נתונים אודות מטופליהם, והוא מראה אילו שירותים קיבלו המטופלים ועד כמה היו השירותים הללו יעילים. זה יכול להיות שימושי מאוד לבדוק את הדוחות מרופאי השיניים המקומיים שלך, במיוחד אם אתה נמצא ברשימת המתנה לאורתודנט, או אם אתה חושש שרופא שיניים אורח עשוי לעשות משהו שלא נעים לך איתו. זו הדרך הקלה ביותר לעקוב אחר בריאותך במהלך טיפול השיניים שלך.

שיקום הפה בהרדמה מלאה
שיקום הפה בהרדמה מלאה

במאמר זה נרחיב אודות שיקום הפה בהרדמה מלאה, מטרה: לחקר ילדים, מחקר ORTA כלל שימוש בחומרי הרדמה מקומיים באוכלוסיית הילדים. מחקר זה נערך על ידי

השתלות שיניים בהרדמה מלאה
השתלות שיניים בהרדמה מלאה

במאמר זה נרחיב על השתלות שיניים בהרדמה מלאה, ישנם סוגים שונים של הרדמה בטיפול שיניים, הכוללים שאיפה של הרדמה כללית, הרדמה מקומית והרגעה של תחמוצת

בסט דנטל צור קשר
בסט דנטל טיפולי שיניים
מלאו את הפרטים וקבלו עד 50 אחוז הנחה על הטיפולים השונים:
תוכן עניינים
מאמרים נוספים